Pedagógusaink és munkatársaink
Ungár Ágnes [[Intézményvezető]]
„A játék, az gyönyörű…”
Közel huszonöt éve tanítok és nevelek alsós, felsős gyerekeket, pedagógus hallgatókat, fiatal és fiatalabb kollégákat. Valójában játszom velük; feltölt a közös játék, és tanulok újra és újra, hiszen a játék a tanulás maga. Intézményvezetőként sem hiszek a hierarchiában, de rendíthetetlenül hiszek az emberi kapcsolatokban, a közös munkában, a folyamatos kíváncsiságban és jobbításban, fejlődésben. Szeretem a munkám, akár gyerekek között kell közösséget építenem, akár felnőttek között. Meggyőződésem, hogy mind az, amiben különbözünk, nem más, mint a különlegességünk, és a színes különleges, egymást szeretettel elfogadó egyéniségek teszik nagyszerűvé, harmonikussá és hatékonnyá a közösségeket.
Bartháné V. Julianna [[Iskolai ügyintéző]]
Nagy megtiszteltetés számomra, hogy tagja lehetek ennek a kis közösségnek. Nap mint nap várom a reggeleket, örömmel nyitom ki az ajtót és lépek be az iskolába. Az életet nem mi irányítjuk, sodródunk. Nem tudjuk mit hoz a holnap, hova vezet az utunk. Engem felnőttként visszahozott az iskolába, és ismét egy kicsit gyermeknek érezhetem magam. Hálás vagyok, hogy ebben a csodás világban tölthetem el a mindennapjaim egy részét. Örömmel tölt el, hogy munkámmal segíthetem az iskola zökkenőmentes működését. Köszönöm, hogy ennek a csodának én is részese lehetek.
Réti tündérmese/részlet "Csak nézz és láss, hallgass és vedd észre, a csoda körülöttünk folyamatosan jön lérte, én sem láttam mindig, de kinyitottam a szemem, azóta csodák között élek, csodát látok szüntelen.
"Mikor azt hiszed csend van, de meghallod az igazi hangokat, mikor megéled, átéled és nem csak számolod a napokat, mikor látod, hogy az emberek igazán szeretnek, és amikor rájössz, hogy téged a csodák tényleg mindig körülveszenk." (Sugárné - H.Linda)
Bodnár Barbara (Barbi néni) [[Tanító]]
Számomra nagyon fontos a közösség, aminek a szülők is, a gyerekek is és én is a szerves részeit képezzük. Éppen ezért inkább mentorként gondolok magamra, mintsem tanítóként.
Számomra minden gyermek egy kincs. A szülőkkel és a gyermekekkel együttesen igyekszek felfedezni a gyermekekben rejtőző értékeket, lehetőségeket.
Küldetésemnek tekintem a gyermekekkel megszerettetni az olvasás élményét, hogy úgy szeressenek olvasni, ahogyan én, vagy még jobban.
Burger Rita (Rita néni) [[Tanító]]
Vámos Robi könyvében olvastam az alábbi sorokat:
„A szenvedély az, amit nem bírsz nem csinálni.”
Szenvedélyem a tanítás, amit nem tudok nem csinálni, szükségem van a tiszta, őszinte gyermek gondolatokra és azt hiszem, jó csapatot tudok Velük együtt építeni. Nagyon fontosnak tartom a mai napig is a szülő- gyerek- tanító „párbeszédet”. Sokszor ülünk le így hármasban is akár személyes beszélgetésekre a kötelező szülői értekezleteken túl, ahol sokkal személyesebb kapcsolat, szövetség alakul ki köztünk.
A gyerekek szabadidejének szervezésében is szívesen veszek részt. Ezért végeztem el a Gyalogos vándortábor-vezetői tanfolyamot, illetve a Polgár Judit által alapított Sakkpalota programot.
Dubován Julianna (Julcsi néni) [[Tanító]]
(Szent-Györgyi Albert)
Munkám során igyekszem a tanítványaimat életre szóló élményekkel gazdagítani. Nyitott vagyok az újdonságokra, új módszerek tanulására, hogy minél eredményesebbé és élvezetesebbé tegyem tanítványaimnak a tanulást. Részt vettem az Erasmus+ programban is, ahol külföldi továbbképzéseken vehettem részt.
Úgy gondolom, hogy az első négy év az iskolában meghatározó a gyermekek életében, ezért igyekszem olyan közösséget és légkört teremteni, ahová szívesen járnak be. Fő célom első osztálytól, hogy a tanítványaim megszeressék a tanulást, az iskolát, hiszen ha ez sikerül, akkor nagyobb eséllyel fogják tanulmányaikat folytatni és ők is nyitottá válnak az élethosszig tartó tanulásra, fejlődésre.
Heimné Jászfalvi Orsolya (Orsi néni) [[Tanító]]
Amikor gyerek voltam, nagyon szerettem iskolába járni. A szabadidőmben mindig iskolásat játszottam. Én voltam a tanító néni. Voltak tanítványaim, padok, székek, füzetek, csengő és piros pont. Ez volt a legkedvesebb időtöltésem. És az álmom. Ami valóra vált.
23 éve vagyok tanító néni. Azzal foglalkozhatok, amit mindig is szerettem. A mindennapok gyerekek között, ahol átadhatom mindazt a tudást, amire szükségük lehet, és sok minden mást a tananyagon túl, azt a nyugodt és szeretetteljes légkört, figyelmet, amitől biztonságban és jól érezhetik magukat. Útravalót adni a jövőre, a felnőttségre.
Ezt szeretném. Ebben az iskolában erre megvan minden lehetőségem. Szerencsés vagyok, hogy ilyen jó közösségben dolgozhatok! Itt minden adott ahhoz, hogy az ide járó gyerekek gazdagodjanak tudással,kibontakoztathassák tehetségüket, és örömmel járjanak iskolába.A célom nemcsak tanítani, hanem mellettük lenni, támogatni és segíteni őket, mert hiszem,hogy mindenki jó valamiben!
Horváth Andrea (Andi néni) [[Tanító]]
Közel 30 éve kaptam meg a tanítói diplomámat, de még egy napot sem dolgoztam!
Nekem a tanítás olyan, mint a levegő, egyszerűen az életem része. Sokáig 800 fős állami iskolában volt a munkahelyem, utána egyházi fenntartásúban, ahová óvodától érettségiig jártak a gyerekek.
A Jövő Iskolájába az a szeretetteljes hozzáállás vezetett, amit az alapítók és a kollégák hoztak létre.
Ivánné Kósa Erika (Erika néni) [[Pedagógiai asszisztens]]
Örömmel tölt el, hogy egy olyan inspiráló közösségnek lehetek a tagja, ahol mindenkivel közösen egy irányba tekintünk. Ahol az első és legnagyobb célunk, hogy gyermekeink jövőjét szem előtt tartva egy olyan jövőképet mutassunk, ahol gyermekeink, gyermeki létük megtartásával, pozitív gondolkodással, célokkal telve tekintsenek a jövő irányába. Örömmel tölt el, hogy asszisztensként pozitív gondolkodással, kreativitással tudom segíteni a gyermekek és kollégáim munkáját. Úgy érzem, haza értem.
"Csodák minden lapon, hisz minden könyv mesés,
Lehet rímes, versben megírt, kész, egész vagyrész.
Együtt sárkányt győzünk, a szörny hős lesz, nem vitás,
És jő majd, ó, jő majd a boldog szárnyalás."
(A szépség és a szörnyeteg - Varázslatos karácsony c. film)
Jack Kelly [[Angol tanár]]
Az óráimon igyekszem olyan angol anyanyelvi környezetet teremteni, ahol észrevétlenül zajlik a nyelvelsajátítás. Ahol a tanulók bátran gyakorolhatnak, és használhatják a nyelvet arra, amire hivatott: gondolataik, érzelmeik kifejezésére, vagyis kommunikációra. A tananyagot próbálom életünk eseményeihez (pl. jeles napok, ünnepek), más tantárgyakhoz (pl. környezetismeret) kötni, és a tanulók érdeklődési köréhez igazítani, beépítve nyelvtanulást segítő digitális elemeket is, mint pl. online olvasóprogram, digitális szókincsfejlesztő játékok. Sok közös játék, mese, dalok és mozgás teszik az együtt töltött időt még élvezetesebbé.
"A nyelv nem tudomány, a szó, beszéd nem bölcsesség. Kulcsa a tudományoknak, út, mód, eszköz a bölcselkedésre. Örömestebb tanuljuk a nyelvet együtt a dologgal; mélyebben benyomódnak a jelek a jelentett ideákkal emlékezetünkben." (Kármán József)
"A nyelvismeret önismeret és világismeret." (Háy János)
Kelemen Mária (Maya néni) [[Tanító]]
1987 óta vagyok a pedagógus pályán, és azóta is komoly elhivatottságot érzek a gyerekek tanítása iránt.
Fontos számomra, hogy amíg gazdagítható egy gyermek érzelemvilága, addig nagy hangsúlyt fektessünk a művészeti nevelésre, a befogadás képességének fejlesztésére.
Vallom az érzékszerveinkkel történő tapasztalás elvének fontosságát: közösen lássunk, ízleljünk, halljunk, szagoljunk és tapintsunk.A gyermekeket minél több minőségi inger éri, annál nyitottabb, kreatívabb felnőtté válhat.
Igyekszem a gyermekeket csapatszellemre nevelni, és magam is ennek a csapatnak a része lenni. Fontosnak tartom,hogy a tanulást a gyermek az élet folyamatos, kellemes részének tekintse, és mindenre nyitott, boldog felnőtté válhasson.
Elvem a játékosság: „ Játszva tanulni, tanulva játszani.”
Kovács Regina (Regi néni) [[Tanító]]
Szeretném, ha az iskola egy olyan hely lenne, ahol a gyermekek koruknak, saját fejlődési ütemüknek, valamint érdeklődésüknek megfelelő környezetben nőhetnének fel.
Azt szeretném, ha olyan kompetenciákkal vértezhetnénk fel őket, amelyeket a későbbiekben eredményesen tudnak használni, és alkalmazni, amelyekkel boldogulni fognak az életben.
Itt, az iskolában engedjük, hogy a gyerekek kinyíljanak és rájöjjenek mi az, ami az elméjüket megmozgatja, hogy érezzék jól magukat. Tapasztaljanak sokat és rendkívül sokat játsszanak. Ismerjék fel, hogy a világ milyen csodálatos.
Biztos vagyok benne, hogy itt elsajátíthatják a számukra szükséges tudást és emberi értékeket, amellyel majd képesek lesznek helyet találni maguknak a világban. Én azon dolgozok, hogy ez minél nagyobb eséllyel megtörténjen.
Maroshelyiné Bagi Andrea (Andi néni) [[Fejlesztő pedagógus]]
Pedagógusként a gyermekek személyiségfejlődésének szempontjából rendkívül fontosnak tartom a szeretetteljes, nyugodt, biztonságot adó, elfogadó légkört, az esztétikus, inspiráló környezetet, az érzelmi biztonságot. Ezek adnak alapot ahhoz, hogy saját fejlődési ütemükben, érdeklődésüknek megfelelően szerezzék meg azt a tudást, amire leginkább szükségük van az életben való boldoguláshoz. Célom a gyermeki kíváncsiság megőrzése, fenntartása változatos tevékenységformák alkalmazásával, az egyéni és életkori sajátosságok figyelembevételével. Hiszem, hogy mindenki jó valamilyen területen, fontosnak tartom, hogy a gyerekek sikerélményhez jussanak, mely erősíti önbizalmukat és önbecsülésüket. Munkám során szívesen alkalmazoma tevékenységközpontú, kooperatív pedagógia eszköztárát, valamint a csoportmunkát. A gyermekek ösztönösen kreatívak, melyet minden lehetséges módon támogatni kell, ez alapja az egészséges fejlődésnek. A környezet megismerése, felfedezése közben tapasztalás útján tanulnak. A művészetek, zene, mozgás, a természet és az állatok szeretete kiemelten fontos számomra.
„... az élet egyszerű, de gyönyörű paradoxonja, ha úgy érezzük, hogy valaki őszintén elfogad olyannak, amilyen vagyok. Akkor máris hajlandó vagyok elmozdulni e pontról: elgondolkodni, hogyan szeretnék megváltozni, fejlődni, mássá válni, még inkább azzá, amivé válni csak lehetséges” (Thomas Gordon)
„Mondd el és én meghallom, mutasd meg és én meglátom. Hagyd, hogy csináljam és én megtanulom.” (Hindu közmondás)
Néder-Buzási Éva (Évi néni) [[Tanító]]
Olyan iskolában szeretnék tanítani, amelynek padjaiba én magam is szívesen beülnék.Ezért is választottam munkahelyül A Jövő iskoláját, mert már az első pillanatban látszott, hogy itt a versengés helyett az együttműködésen alapszik a rendszer.
Úgy gondolom, hogy a gyerekek tanításával-nevelésével, nemcsak az ő, de a saját jövőnket is építjük, ezért is tartom elengedhetetlennek, hogy ne csak a szigorúan vett tananyaggal foglalkozzunk, hanem a természeti, épített és kulturális környezet védelmével. Ezt kizárólag csapatmunkaként képzelem el, hiszen hárman vagyunk ebben a körben: gyerek, tanító, szülő.
Hiszek abban, hogy ha mindannyian megtaláljuk a saját szerepünket ebben a rendszerben, akkor harmónikus hétköznapokként telnek majd az együtt töltött évek.
A legörömtelibb pillanat pedagógusként pedig, amikor elsős kisdiákok, felcseperedve küldik üdvözletüket és büszkén mesélik merre léptek tovább!
Vargha-Magyari Zsóka (Zsóka néni) [[Tanító]]
Kétgyermekes édesanyaként naponta érzékelem a gyermekeket foglalkoztató kérdéseket, életkori problémákat. Mindennapi munkámban így nagy szerepet kap a szülői szemlélet.
Fő feladatomnak tartom megszerettetni a gyerekekkel a tanulást, felfedeztetni a körülöttünk lévő világot, és megtalálni a bennük rejlő tehetséget.
Mindezt sok játékkal, mozgással, mesével, zenével és szeretettel. Tudásomat szakmai továbbképzéseken bővítem és tartom színten (pl. Tehetségazonosítás, Népi gyermekjátékok, Drámapedagógia).
Dr. Czeizel Endre szavaival élve: " Nincs szebb dolog, mint megtalálmi és kibontani a gyerkekben rejlő értéket."
Alapelvem tehát, hogy ha a gyermek tehetséges valamiben, a mi dolgunk az, hogy megtaláljuk, miben.