Pedagógusaink és munkatársaink
Bartháné V. Julianna [[Iskolai ügyintéző]]
Nagy megtiszteltetés számomra, hogy tagja lehetek ennek a kis közösségnek. Nap mint nap várom a reggeleket, örömmel nyitom ki az ajtót és lépek be az iskolába. Az életet nem mi irányítjuk, sodródunk. Nem tudjuk mit hoz a holnap, hova vezet az utunk. Engem felnőttként visszahozott az iskolába, és ismét egy kicsit gyermeknek érezhetem magam. Hálás vagyok, hogy ebben a csodás világban tölthetem el a mindennapjaim egy részét. Örömmel tölt el, hogy munkámmal segíthetem az iskola zökkenőmentes működését. Köszönöm, hogy ennek a csodának én is részese lehetek.
Réti tündérmese/részlet "Csak nézz és láss, hallgass és vedd észre, a csoda körülöttünk folyamatosan jön lérte, én sem láttam mindig, de kinyitottam a szemem, azóta csodák között élek, csodát látok szüntelen.
"Mikor azt hiszed csend van, de meghallod az igazi hangokat, mikor megéled, átéled és nem csak számolod a napokat, mikor látod, hogy az emberek igazán szeretnek, és amikor rájössz, hogy téged a csodák tényleg mindig körülveszenk." (Sugárné - H.Linda)
Burger Rita (Rita néni) [[Tanító, Intézményvezető]]
Vámos Robi könyvében olvastam az alábbi sorokat:
„A szenvedély az, amit nem bírsz nem csinálni.”
Szenvedélyem a tanítás, amit nem tudok nem csinálni, szükségem van a tiszta, őszinte gyermek gondolatokra és azt hiszem, jó csapatot tudok Velük együtt építeni. Nagyon fontosnak tartom a mai napig is a szülő- gyerek- tanító „párbeszédet”. Sokszor ülünk le így hármasban is akár személyes beszélgetésekre a kötelező szülői értekezleteken túl, ahol sokkal személyesebb kapcsolat, szövetség alakul ki köztünk.
A gyerekek szabadidejének szervezésében is szívesen veszek részt. Ezért végeztem el a Gyalogos vándortábor-vezetői tanfolyamot, illetve a Polgár Judit által alapított Sakkpalota programot.
Horváth Andrea (Andi néni) [[Tanító]]
Közel 30 éve kaptam meg a tanítói diplomámat, de még egy napot sem dolgoztam!
Nekem a tanítás olyan, mint a levegő, egyszerűen az életem része. Sokáig 800 fős állami iskolában volt a munkahelyem, utána egyházi fenntartásúban, ahová óvodától érettségiig jártak a gyerekek.
A Jövő Iskolájába az a szeretetteljes hozzáállás vezetett, amit az alapítók és a kollégák hoztak létre.
Jászfalvi Orsolya (Orsi néni) [[tanító]]
Amikor gyerek voltam, nagyon szerettem iskolába járni. A szabadidőmben mindig iskolásat játszottam. Én voltam a tanító néni. Voltak tanítványaim, padok, székek, füzetek, csengő és piros pont. Ez volt a legkedvesebb időtöltésem. És az álmom. Ami valóra vált.
23 éve vagyok tanító néni. Azzal foglalkozhatok, amit mindig is szerettem. A mindennapok gyerekek között, ahol átadhatom mindazt a tudást, amire szükségük lehet, és sok minden mást a tananyagon túl, azt a nyugodt és szeretetteljes légkört, figyelmet, amitől biztonságban és jól érezhetik magukat. Útravalót adni a jövőre, a felnőttségre.
Ezt szeretném. Ebben az iskolában erre megvan minden lehetőségem. Szerencsés vagyok, hogy ilyen jó közösségben dolgozhatok! Itt minden adott ahhoz, hogy az ide járó gyerekek gazdagodjanak tudással,kibontakoztathassák tehetségüket, és örömmel járjanak iskolába.A célom nemcsak tanítani, hanem mellettük lenni, támogatni és segíteni őket, mert hiszem,hogy mindenki jó valamiben!
Kelemen Mária (Maya néni) [[tanító]]
1987 óta vagyok a pedagógus pályán, és azóta is komoly elhivatottságot érzek a gyerekek tanítása iránt.
Fontos számomra, hogy amíg gazdagítható egy gyermek érzelemvilága, addig nagy hangsúlyt fektessünk a művészeti nevelésre, a befogadás képességének fejlesztésére.
Vallom az érzékszerveinkkel történő tapasztalás elvének fontosságát: közösen lássunk, ízleljünk, halljunk, szagoljunk és tapintsunk.A gyermekeket minél több minőségi inger éri, annál nyitottabb, kreatívabb felnőtté válhat.
Igyekszem a gyermekeket csapatszellemre nevelni, és magam is ennek a csapatnak a része lenni. Fontosnak tartom,hogy a tanulást a gyermek az élet folyamatos, kellemes részének tekintse, és mindenre nyitott, boldog felnőtté válhasson.
Elvem a játékosság: „ Játszva tanulni, tanulva játszani.”
Kovács Regina (Regi néni) [[Tanító]]
Szeretném, ha az iskola egy olyan hely lenne, ahol a gyermekek koruknak, saját fejlődési ütemüknek, valamint érdeklődésüknek megfelelő környezetben nőhetnének fel.
Azt szeretném, ha olyan kompetenciákkal vértezhetnénk fel őket, amelyeket a későbbiekben eredményesen tudnak használni, és alkalmazni, amelyekkel boldogulni fognak az életben.
Itt, az iskolában engedjük, hogy a gyerekek kinyíljanak és rájöjjenek mi az, ami az elméjüket megmozgatja, hogy érezzék jól magukat. Tapasztaljanak sokat és rendkívül sokat játsszanak. Ismerjék fel, hogy a világ milyen csodálatos.
Biztos vagyok benne, hogy itt elsajátíthatják a számukra szükséges tudást és emberi értékeket, amellyel majd képesek lesznek helyet találni maguknak a világban. Én azon dolgozok, hogy ez minél nagyobb eséllyel megtörténjen.
Vargha-Magyari Zsóka (Zsóka néni) [[Tanító]]
Kétgyermekes édesanyaként naponta érzékelem a gyermekeket foglalkoztató kérdéseket, életkori problémákat. Mindennapi munkámban így nagy szerepet kap a szülői szemlélet.
Fő feladatomnak tartom megszerettetni a gyerekekkel a tanulást, felfedeztetni a körülöttünk lévő világot, és megtalálni a bennük rejlő tehetséget.
Mindezt sok játékkal, mozgással, mesével, zenével és szeretettel. Tudásomat szakmai továbbképzéseken bővítem és tartom színten (pl. Tehetségazonosítás, Népi gyermekjátékok, Drámapedagógia).
Dr. Czeizel Endre szavaival élve: " Nincs szebb dolog, mint megtalálmi és kibontani a gyerkekben rejlő értéket."
Alapelvem tehát, hogy ha a gyermek tehetséges valamiben, a mi dolgunk az, hogy megtaláljuk, miben.
Hegyi Csilla (Csilla néni) [[Pedagógia asszisztens]]
Hegyi Csilla vagyok, a Jövő Iskolája pedagógiai asszisztense. 2000-ben diplomáztam a Jászberényi Tanítóképző Főiskolán. 10 évig tanítóként dolgoztam.
2014-ben költöztem Fótra, jelenleg is itt élek férjemmel és kislányunkkal. 2018.novembere óta vagyok tagja a Jövő Iskolájának.
A 2020/2021-es tanévben a felzárkóztatás és a tehetséggondozás a legfontosabb feladatom az asszisztensi feladataim mellett.
A munkámban azt tartom a legfontosabbnak, hogy szem előtt tartva a gyermek egyéni fejlődési ütemét a legjobb támogató segítséget nyújtsam.Törekszem arra, hogy változatos, tartalmas szabadidős foglalkozásokkal segítsem a gyermekek kikapcsolódását.
“Az oktatás nem arról szól, hogy megtöltünk egy csöbröt, hanem hogy meggyújtunk egy tüzet.’